مرجع تخصصی مقالات طراحی سایت

مقالات طراحی سایت

مرجع تخصصی مقالات طراحی سایت

مقالات طراحی سایت

چطور، چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟



در پاسخ می بایست بیان کنم که از این جا به آن‌گاه عمل، بر عهدۀ گوگل میباشد. گوگل میباشد که تشخیص میدهد شایسته ترین مکان‌ها برای اکران تبلیغ شما کجاست و آن را در مکان‌های مطلوب اکران میدهد.


یادتان است که یه خرده فراتر در رابطه کانال تبلیغات گستردۀ گوگل سخن کردم؟ تبلیغ شما ممکن میباشد در هرجای این کانال که متناسب با اپ شما باشد به اکران در بیاید؛ به عنوان مثالً در خویشِ پلی استور، جیمیل یوزرها، یوتیوب و جاهای دیگری که قابلیت و امکان اکران تبلیغ دارا هستند.

پرداخت درون برنامه ای گوگل پلی 

کانال اکران تبلیغات گوگل


حدس می زنم حال حاضر یک سوال دیگر ذهنیت شما را مشغول نموده است:


اینکه تبلیغات کجا اکران داده شود، دست خودمان وجود ندارد؟

نه؛ در کمپین سراسری گوگل یا این که Google App Campaign شما نمی‌توانید به گوگل بگویید که اکران تبلیغتان را در [برای مثالً] گوگل پلی یا این که یوتیوب محدود نماید؛ ولی شما نباید این را یک امتیاز منفی برای گوگل در حیث بگیرید. چرا؟


فرض نمائید که خودتان فارغ از یاری گوگل بخواهید شایسته ترین فیدبک را از تبلیغات بگیرید؛ در چنین حالتی بایستی کلی امتحان و اشتباه و تحقیق نمائید تا متوجه گردید که چه چیزی به نفع شماست؛ ولی گوگل همین امور را با هوش تصنعی و یادگیری ماشین برایتان انجام می دهد تا بتوانید شایسته ترین سود را با کمترین هزینه بگیرید.


بازاریابی مصرفی یا این که B2C چه است و چه گونه از آن شایسته ترین به کارگیری را بکنیم؟بی تردید بخوانید: بازاریابی مصرفی یا این که B2C چه میباشد و چه‌طور از آن شایسته ترین استعمال را بکنیم؟

هزینه تبلیغ نرم افزار با گوگل ادز چقدر میباشد؟

نحوۀ به حساب آوردن هزینه تبلیغات با کمپین سراسری گوگل بستگی به‌این دارااست که تمرکز شما روی اخذ نصب نرم افزار (Install Valume) باشد یا این که روی یک فعالیت مختص درون برنامه (In-App Action) تمرکز دارید.


در صورتی تمرکز شما بر این باشد که نصب نرم افزار‌تان را به‌طور قابل توجهی ارتقاء دهید، از طریق CPI یا این که پرداخت به‌ازای نصب استعمال می کنید. بدین فیس که شما به گوگل می گویید که حاضرید به ازای هر نصب چقدر هزینه نمائید؛ آن گاه گوگل بر طبق سفارش شما تصمیم می گیرد که چه‌گونه کمپین را باصرفه‌سازی نماید تا تبلیغ‌تان بیش تر به کاربرانی که دنبال نصب نرم افزار میباشند، اکران داده شود.


اکنون در صورتی تمرکز شما بر انجام یک فعالیت یگانه درون نرم افزار (برای مثالً خرید شارژ یا این که پیشنهاد) باشد، از طریق CPA به کار گیری می کنید. درین طرز گوگل تبلیغ شمارا طوری با صرفه‌سازی می نماید که به اشخاصی که رغبت بیشتری به کار مدنظر شما دارا‌هستند، اکران داده شود. گوگل با دقت به دیتاهایی که دارااست، بهتر از هر شبکۀ تبلیغاتی دیگری می تواند کمپین تبلیغاتی شمارا با صرفه‌سازی و دقیقاً کاربرانی را جذب نماید که مطلوب Action متبوع شما می باشند.


برای فهم بهتر قضیه، به مثالی که میزنم اعتنا نمائید.


فرض فرمائید انگیزه شما ارتقاء خرید داخل برنامه‌ای میباشد. شما این انگیزه را در کمپین گوگل ادزتان تعریف‌و‌تمجید میکنید و معلوم میکنید که به ازای هر تبدیلی که وقوع افتاد چه پولی را به گوگل پرداخت خواهید کرد. گوگل با اعتنا به ملبغ پیشنهادی شما، کمپینتان را باصرفه‌سازی کرده و تبلیغ را به کسانی اکران میدهد که طبق دیتاهای جان دار، رغبت بیشتری به خرید باطن برنامه‌ای دارا هستند.


ضمنا بد وجود ندارد بدانید که گوگل جدیداً سیستم پرداخت بر پایه ی قیمتِ فعالیت متبوع (In-App Action Value) را هم راه اندازی کرده که فعلا نسخۀ آزمایشی آن در دسترس میباشد. در‌این طرز گوگل روی جذب کاربرانی تمرکز مینماید که با سپری شد دوره، برای شما سودآوری

 بهتری دارا‌هستند. منش in-app action value این چنین میباشد که شما پولی را تحت عنوان معدل بهاِ Conversion خویش گزینش می کنید؛ برای مثالً میگویید معدل فایده اینجانب به‌ازای تبدیل استفاده کننده به خریدار ورژن پریمیوم، 2000 تومان میباشد. یا این که اینکه هر استفاده کننده پرمیوم برای اینجانب 2000 تومان منفعت دارااست و Target ROAS خویش را 200% در لحاظ میگیرید. با این اکانت گوگل طوری هزینه‌ها را مدیر می نماید که به عدد 1000 تومان به‌ازای هر تبدیل نزدیک گردید.


می خواهم با هر 1000 تومانی که خرج کردم، 2000 تومان بهره کنم؛ بدین 2000 تومان Target ROAS یا این که Target return-on-ad-spend گفته می شود. درحال حاضر گوگل کمپین تبلیغاتی شما‌را طوری با صرفه‌سازی مینماید که به بهره مشخصتان برسید.


استراتژی-بها-گذاری


نکته: در‌صورتی‌که اپ شما IOS میباشد، طبیعتاً نمی‌توانید آن را در گوگل پلی استور اکران دهید و خب Tracking آن هم بوسیله ابزارهای گوگل ممکن وجود ندارد. البته با نصب قابل انعطاف‌افزار Adjust یا این که Firebase این اختلال هم حل میشود. این دو قابل انعطاف‌افزار مسیر مشتری را دنبال می‌نمایند و در‌صورتی‌که که فعالیت متبوع شمارا انجام دهند، گوگل از آن مطلع می شود؛ پس در‌این وضعیت هم کمپین CPA با گوگل ممکن میباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد